Hunde og katte

Kære medborger,

Bestyrelse vil i dette nyhedsbrev sætte fokus på vores firbenede venner, da vi efterhånden har fået en del henvendelser fra medborgere, som ønsker, at vi lige minder hinanden om hvordan vi skaber de bedst mulige betingelser for, at vi forsat kan have et dejligt lokalmiljø, hvor vi alle kan være.

Hunde:

Vi har nogle udfordringer med afføring fra hunde som ligger på gader og stier, og vi derfor gerne opfordre til at man samler op efter sin hund.

Vi opfodrer også til at man holder sin hund i snor, når man er udenfor egen matrikel, ikke alle er lige begejstret for en logrende hund som kommer løbende.

Katte:
Vi har en del katte, som strejfer rundt i kvarteret, hvilket glædeligt har medført, at vi i år har et rekord lavt antal rotter herude. Desværre er det også omkring katte vi får flest henvendelser fra vores medborger, som mener disse er til gene for de som har fravalgt at holde kat.
Vi opfordrer derfor katteejerne til at gennemlæse følgende råd og overveje om I kan gøre mere end i allerede gør, for at holde katten hjemme. Vi vil fra bestyrelsen side gerne understrege, at vi ikke er lovens forlængede arm, og at det derfor først og fremmest er ejernes ansvar at tage hånd om sin kat, da det er imod loven, at lade dem strejfe rundt.

Gode tips til at holde din kat hjemme:

- Få katten neutraliseret, så den ikke strejfer og markerer så meget

- Indhegn din have

- Hold katten i en løbegård

Hvis du ikke kan indhegne haven eller holde katten i løbegård:

- Lav et bed, hvor jorden er gravet op, så katten går deri og ikke i naboens

- Gør haven interessant for katten med træstubbe og højder og ting, den kan klatre i

- Aftal med naboen at betale for et låg til sandkassen eller presenning til bilen

- Sørg for at din kat altid har adgang mad og vand så det er interessant at komme hjem

- Sørg for at din kat altid har adgang til at komme ind, også når du er ude og rejse.

De som ikke holder kat, kan prøve dette tip:

Smid peber, hvidløg eller kaffegrums i blomsterbedene.